Posts

Showing posts from December, 2008

sentuhan rohani 1

ade disebutkan di dalam kalam suci yg berbunyi seperti berikut (aku tak ingat la surah dan ayat yg keberapa)...sape2 yg ingat please komen k...

"wa lan tarda ankal yahuddu wa lan nasara hatta tattibiu millatahum"....

yg paling menyedihkan sekarang ni...umat kite sendiri menghina dan mencaci agama...apekah????

Once Upon a Time = EDISI Cabut Gigi

Hah...masih ingat lagi kenangan ni...bunyi gerudi gigi di kelas sebelah yang mengerikan...kad berwarna hijau @ merah yang mengandungi data2 keupayaan gigi seseorang...nurse2 yg ayu..ade yg pakai baju warna putih n ada plak yg warna biru (yg baju biru tu pangkat tinggi sket kot)hehehe...

Semasa kecilku..aku seorang yg sangat pembersih..gigi sentiasa dijaga rapi...tiba waktu yg ditetapkan terus aku gosok gigi...makanan manis??mmg aku tak suke..kalo aku suke pun eskrem malaysia..tu pun perisa asam boi...tak manis kan?? berus gigi dan diriku sudah terlalu sinonim..ibarat isi dan kuku...aur dengan tebing..dan kacang lupakan kulit (ehhh!!!ni edisi lain nye pepatah la)...namun aku masih tidak mengerti..selalu sahaja aku gagal dalam saringan ujian gigi...ade saje yg berlubang...iskhhhh...aku rase kan (ni agakkan aku je)..nurse tu saje je kantoikan maklumat gigi aku supaya die dapat bermesra dengan lebih lanjut lagi...yela...korang pun tau aku comel mase kecikkan!!..heheheh

Pagi tu semua murid s…

ade mase suke...ade mase duke...

16 December 2008.......

sedih????

Kecewa???

blaming yerself???

geram????

marah????

tak puas hati????

macam sampah????

macam XXXX????

pura2 cool????

anda pernah ade perasaan macam ni?...semuanye negative kan?...tula perasaan aku arie ni...takpela...kene reverse back and get the spirit again....harghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......

Edisi salah teranta sms....

hah...anda semua pernah tersalah menghantar sms?...atau anda sendiri menerima sms yg sebenarnya bukan ditujukan untuk anda?..apakah perasaan orang yg tersalah menghantar sms?...malu?...bangga?...kecewa?...menjadi bahan bualan?...dan macam2 lagi...

hari ini tepat jam 1.04 tghari, aku menerima sms yg amat mengejutkan...berfrasakan seperti berikut:

"ok yang...will buy 4 u! i want u! sussssss!"...situasi penghantarnye sedang menjamu big mac kegemaran bersama kami semua (waktu lunch la ni)...aku tergamam..adakah die gay?...aku terpikir sejenak...inikah dunia akhir zaman?....rupe2nye die tersalah anta sms yg sebenarnye ditujukan untuk awek kesayangannya.....aku lega..maklumlah...aku kan masih teruna...:)

aku percaya...cerita beliau tersalah menhantar sms bakal menjadi bahan bualan ramai untuk tempoh mase yg agak panjang...hehehe...best2...nasib ko la fakhri...heheheh

Notakaki: dulu aku pernah dapat sms dari linda onn...mati2 die ingat aku fahrin ahmad...aku blushing buat kali ketiga …

Ruangan cube teka bersama ERIC the DECOrian

Image
Anda bijak bistari?...apekah ini..bijik2 berwarna kehitaman...banyak digunakan dalam masakan...emmmmm...ape ye?...

Renungan sebentar.....Bukit Antarabangsa

bile dipikirkan...adakah semua yg berlaku disebabkan natural disaster...emmm..pikir2 kan...banyak hikmah2 dan nasihat disebaliknye untuk direnungi...

mungkin sudah tiba masenye mesej2 disampaikan untuk manusia berfikir sejenak..

Nota kaki : bile tgk berita tv3 aku ckup tak puas hati...ade gamba YM Sultan selangor melawat..ditemani oleh azmin dan khalid ibrahim...tapi yg asik kuar name najib n PakLah..kenapa perlu berat sebelah...emmmmmm

erti pengorbanan....aildiladha..

Allahuakbar..allahuakbar..allahuakhbar!! gema takbir yg biasanye kedengaran dua kali setahun (raye pose n raye haji)..syahdu...sedih..gembira...jiwa semarak perjuangan...teringat fahrin ahmad (pekejadah plak!!)..macam2 perasaan mase tu...namun anda mempunyai pilihan muktamad yg mane satu....

Kengkawan yg senasib tidak dapat pulang ke kg halaman..marilah kite menghidupkan aidiladha di Villa Wangsa Melawati...byk aktiviti2 mengubat jiwa lara diadakan..pertandingan FIFA'08...menonton astro..menulis blog...menari bersama artis jepun..dan macam2 lagi...

Jamuan disediakan oleh Chef Paiseh..terkenal dengan masakan ala pantai timur..terutama megi masak lemak ikan tenggiling...sedap dan enak...

Dandanan rambut oleh Chezzo...yg tidak patah selagi dumbbell di jinjing erat...chef pun main dumbbell gak skali skala..:)

Notakaki : aku sedih!!!!!!!!!!!!!!!!arghhhhhhhhhh...byk keje........fahrin ahmad pun balik kampung gak agaknye (amat diperlukan untuk menumbangkan lembu)...

Once Upon a Time = EDISI malas mengaji...

Bismillahirrahmanirrahim...alif di atas aaa, baa di bawah bii..taa di depan tuuu...ingat tak kecik2 dulu...kena blaja muqadam...then dah abis muqadam naik pangkat blaja Al-Quran..indahnya hidup mase tu..malam2 pas maghrib berkumpullah ramai2 untuk blaja kalam Allah yg tersirat seribu satu pengajaran dan hikmah untuk diamalkan oleh umat manusia...

Ibuku seorang guru mengaji...so umah kitorang akan dipenuhi ramai bebudak yg ingin mengaji..slalunya pas magrib la..sudah menjadi kebiasaan ibuku akan mengajar bebudak lain ni dulu....takde plak kelibat FAHRIN AHMAD..yg ade cume MAWI la sekali dua tu..heheh..(jgn plak korang percaya)..pastu baru la turn kitorang adik beradik plak...bukan ape..senang la nak belasah kitorang.lagi2 kalo tersalah baca..mengantuk plak..perghhh..pilihannye...tali pinggang @ rotan..takde talian hayat plak tu..hehehehe

"Bismillahirrahmanirrahim...wad..wad...wad.."..."ape wad2..."..terus rotan hinggap di betis adikku yg no 4.."wadduha!!"..k…

Once upon a time = EDISI disengat lebah

Lebah?...sejenis serangga yg jika diamati dan dikaji secara serius bole mendatangkan hikmah dan keinsafan...komuniti lebah yg kukuh..sentiasa tolong menolong...taat dan setia kepada ratunye sebagai ketua negara (dalam komuniti manusia aku lebih cenderong kepada prinsip Hang Jebat)...namun begitu aku pun pernah insaf setelah diajar oleh lebah2 (hehehe...)

Satu pagi minggu yg hening..sekali lagi aku dan partner kegemaran yakni cousinku telah mengatur satu rancangan untuk melastik burung di hutan...ramai yg tak sedar bahawa aktiviti melastik dapat melatih seseorang untuk sentiasa accurate, sabar, opportunist, dan lain2 lagi...hingga nak diceritakan kehebatan skill melastik kami..aku pernah melastik seekor lalat hingga kepaknye cedera lantas tidak mampu terbang lagi..(yang ini kalo korang percaya gak tak tau la aku nak cakap ape..hehehe)

Setelah berjaya meloloskan diri dari ibuku pada pagi sabtu yg hening...aku segera rendezvous ngan sepupuku...berbekalkan sepatah lastik seorang (kire cam s…