Friday, January 23, 2009

Nenekku tenat...doakan ye kawan2...

hari ni selepas melayan nasi beryani kambing terus aku pecut kereta ke masjid untuk menunaikan fardu jumaat...

Selesai solat..doa sikit..aku terima satu mesej yg tidak menyenangkan...nenek aku sakit tenat...and also die mcm kehilangan ingatan...iskhhhhhhh...

Aku terdiam...kelu seketika...ape harus kulakukan...

Kerja berlambak...year end plak tu...huhuhuhu...what should i do????....

Haruskah aku tinggalkan sahaja kerja2 ini dan pulang ke kampung...arghhhhhhhhhhhhhh...

"Ya Allah!!!tuhan yg Maha kuasa...Engkau sembuhkanlah nenekku...dan Engkau rahmatilah beliau agar beliau sentiasa tenang didunia dan diakhirat...aminnnnnn...."

Notakaki : Aku mula teringat kenangan mase kecik2...akulah cucu die yg paling nakal...sehingga aku digelar majal "nakal dalam bahasa banjar".....

Tuesday, January 20, 2009

fakta @ auta...edisi juara lagu...

arie tu pas layan juara lagu...dan selepas menang besar main fifa 2008 ngan encik paiseh...gua cuba2 amik gitar dan layan lagu ni...liriknye lebih kurang macam ni...:

Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Untuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau andai
Bila ku perlu
Tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenangkan merasa

Siapa sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu

Dan bila tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku
Pada mu

Cuba kau lihat
Cuba kau cuba
Renung ke mata aku
Bila ku kaku melihat mu

Pernahkan kau ada
Bila ku perlu tuk menyatakan
Rasa sakit dalam diri
Dan bila kau perlu
Setia ku menunggu
Agar senang kau merasa

Siapa sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku

Maafkan kerana ku tak pernah
Terlintas tuk menulis padamu
Salahkan ku
Tak mungkin lagi aku meminta
Untuk kau mendengar..
Untuk kau melihat ke mata ku..

Siapa sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku
Padamu

Nota kaki : Tibe2 je gua rase yg gaya alunan suara gua ala2 faizal tahir....serak serak yg enak....

Friday, January 16, 2009

Doa untuk tangisan palestin.....

Bukanlah aku orang yg terbaik untuk menulis ruangan ini...

Sama2lah kita berdoa....

Yang ade duit lebih tu mendermalah...

Moga durjana israel dan zionis mendapat balasan....

Tangisan palestin memerlukan kita semua.....

Aminnnnnnnnnnnnnnnnn.....

Once upon a time : EDISI biawak mati tinggalkan nama???

Ketika kecilku aku memang dikenali sebagai seorang yg baik serba serbi...tidak pernah dimarahi oleh ibuku (kerana sifatku yg amanah)...disegani oleh rakan sekelas yg lain...hujung minggu dipenuhi dengan aktiviti2 ilmiah seperti membaca muqadam, buku dan komik gila2 (skang dah takde kot)..kadang2 tu komik doraemon...bak kate nabil.."kenapa doraemon dan nobita takut datang m'sia...hah...sebab kat m'sia ada giant"...heheh..eheh..ade lawak spastik plak...namun begitu aku agak sifat2 diatas hanyalah satu impian sahaja...sebenarnye adalah yg sebaliknye...hehehe...
Seperti biasa...aku sangat rapat dengan cousinku yg sebaya umurku...satu tengahari di hujung minggu kira2 sekitar zaman 90-an kami merancang mengadakan aktiviti memburu sejenis binatang aktif di waktu tengahari iaitu biawak...
Kenapa biawak???...yela..spesis ni amat gemar menjamah makanan kegemaran aku iaitu telur ayam kampung yg fresh...ade ke patut...aku yg menjaga ayam2 tersebut dengan penuh belaian dan kasih sayang...pagi ayam2 tersebut kuhidangkan dengan hidangan lazat seperti belen nasi tak abis makan malam...lastikkan manje2 diwaktu bosan untuk ku bercengkarama dengan si ayam...ade ke patut sang biawak durjana sanggup mencuri hasil titik peluhku ini...patut ke kawan2???....
Spesis2 biawak pemakan telur ayam kampung ini amat suke memunculkan dirinya dikala matahari tegak berdiri memamah kulit2 putihku (sebab tu skang ni aku tak berapa jelas kelihatan..heheheh)...makanye aku dan cousinku dah standby menyorok dibalik kubu dibelakang reban...berbekalkan sebatang galah panjang dan tali yg diikat ala2 jerut maut yg diplacingkan di hujung galah kami menunggu...
krussssss....grussssss..krussssss...kedengaran bunyi2 yg amat mencurigakan...dari jauh kelihatan sang biawak sedang merangkak menuju kereban ayam2ku untuk memamah hidangannye...perasaan amarahku tidak dapat disorokkan lagi...dengan sabar aku dan cousinku menghalakan galah yg disertai tali jerut maut berdekatan dengan sang biawak...dengan perlahan sang durjana mengorak langkah dan akhirnya mula masuk kedalam jerut mautku...
"Tarik!!!..tarik!!!...jerut die!!!" jerit cousinku tanda sang biawak mula berada dalam genggaman kami...hehehe..akhirnye sang durjana telah tumpas....kelihatan sang biawak si pencuri telur ayam terkebil2 akibat terjerut di tali mautku..hehehe
Tidak berhenti begitu sahaja...kami merancang edisi lebih ganas...kayu2 api mula dikumpul...minyak tanah mula dicurahkan...mancis sedia dinyalakan...makanye api mula marak..hahaha...kerana marah yang amat sangat dek kerana telur ayam segar dimamah sang biawak kami telah membakar dan membarbequenye dengan ganas sekali...
klaaapppppp!!!...krupppppp!!kelepaaaapppp!!...kedengaran bunyi2 meletup dari tubuh sang biawak kerana kulitnye yang keras dimamah kepanasan api...makanye berakhirlah riwayat si biawak tersebut...sumpah taknak buat lagi keje2 camni...taubatan nasuha...
Notakaki : Sampai sekarang aku menyesal kerana membakar biawak tersebut hidup2..kenapalah tidak kufikirkan untuk dijual sahaja biawak tersebut kekedai2 binatang peliharaan...dapat gak duit..huhuh..boleh beli telur ayam banyak2....nanti ade six spek cam fahrain ahmad..hehehehe

Monday, January 12, 2009

vidic....rooney....ronaldo.....


Manchester United closed the gap on Premier League leaders Liverpool with an emphatic 3-0 win over title rivals Chelsea at Old Trafford. Nemanja Vidic headed the opening goal in first-half stoppage time before Wayne Rooney and Dimitar Berbatov completed the scoring. United are five points behind Liverpool with two games in hand.


Dengan itu hari ini aku harus memenuhi tiga perkara :

1) Bangun dari tidur dengan semangat berkobar2...
2) Pergi kerja dengan senyuman penuh keazaman dan keyakinan...
3) Setibanye ke opis terus cari geng2 mu haters...hehehe...paham2 jela..terutamanye Fakhri Arsenal berketurunan Nik dari Kelate...:)

Dengan itu sempurnalah hariku.....

Tuesday, January 6, 2009

Ruangan tahukah anda? : Khasiat nanas dan soya bean




Tahukah anda?...entry kali ini bakal membincangkan khasiat yg tersembunyi dalam makanan yg mungkin menjadi kegemaran anda atau pun tidak iaitu nanas dan kacang soya....aku pernah disapa satu mase dulu oleh seorang melayu yg konon2nye baru pulang dari UK "ape barang u eat nenas...i makan epal je"....cehhhhh!!!! sedih aku.....ntah ape aku nak cite pun tak tau...hahaha
Nanas berasal dari negara timur tengah yang mane kemudiannye dibawa ke tanah melayu pada kurun ke 13 tahun unta orang seorang pedagang bernama PER-CUNT ke sebuah daerah di selatan tanah melayu...si PER-CUNT kemudian telah mempopularkan tanaman nanas di selatan tanah melayu tersebut dengan gigihnya hingga sekarang nama beliau telah dimonemunkan sebagai sebuah bandar kecil di pontian johor dikenali sebagai Pekan Nenas. Arakian, jelaslah aku telah menipu kalian semua...hehehehe
Tahukah anda bahawa soya bean adalah minuman kegemaran Fahrain Ahmad!!!hahahah...namun begitu soya bean juga pernah menjadi minuman kegemaran penduduk Villa Wangsa Melawati satu ketika dahulu yakni ketika sedara Kenari Merah berbadan sasa masih menetap disitu...minuman kacang soya boleh diperolehi dalam berbagai perisa antaranya soya perisa jagung, mocha, dan juga enak diminum ketika pulang dari gym....juga enak dimakan bersama ayam masak stim @ kukus....kulit ayam is strictly prohibited k....:P...
Hah...khasiat nenas dan soya bean....kedua2 makanan ciptaan Allah s.w.t yg Maha Agung yang dikhabarkan merupakan agen yg paling berkesan untuk menangani kanser...pun begitu hendaklah diamalkan selalu dan janganlah bile dihinggapi kanser baru menggelabah pergi ke pekan nenas mencari nenas @ soya bean...bak kate org putih2 macam aku "an apple a day...keep the doctor away"...:P...cume tambah perkataan "pine" je kat depan apple tu....nampakkan dakyah yahudi untuk memundurkan produk2 negara kita....
Akhir kalam....tidak kira ape pun yang kite makan....hendaklah sentiasa berpada2...hehehe..nasihat korang je lebih aku ni...jika anda tidak mahukan badan gemuk macam aku ni yang ala2 Fahrin Ahmad, amalkanlah pemakanan yg seimbang...senaman yg frequent (at least 3 kali seminggu)....

Okla...maka berakhirlah "Ruangan tahukah anda?" untuk kali ini..moge berjumpe lagi dalam entry yg akan datang....renung2kan...dan selamat beramal!!!!!tadaaaa....(ala2 professor dalam radio tu)...hehehe

Notakaki : Janganlah suke makan kaki ayam....kerana sesungguhnya ayam itu tidak berselipar...

Saturday, January 3, 2009

It's a new day - 2009

Tahun 2008 melabuhkan tirai....kini 2009 berada dijendela menunggu dibukakan laluan....
Azam baru???....azam lama yg direnew kembali??...pegila mati ngan azam2 ni???...dan macam2 lagi...

Aku ade azam baru gak....hehehe...nak kawin...kawan2..doakanlah ye....moga azam tahun 2009 aku menjadi kenyataan...kalo nak sponsor pun lagi best....:)

Namun begitu janganlah kite lalai dan alpha dengan ape yg berlaku disekililing...doakanlah agar puak2 Hamas dan Palestin dapat mempertahankan Gaza dari dibedil Israel jahanam..."Allahumma a'izzal Islamma wal muslimin....Allahuman suril Islam wal musliminna wal mujahidin fil palestin wa fi kkullizamanna wa fi kulli makan.....amin",......