Posts

Showing posts from January, 2009

Nenekku tenat...doakan ye kawan2...

hari ni selepas melayan nasi beryani kambing terus aku pecut kereta ke masjid untuk menunaikan fardu jumaat...

Selesai solat..doa sikit..aku terima satu mesej yg tidak menyenangkan...nenek aku sakit tenat...and also die mcm kehilangan ingatan...iskhhhhhhh...

Aku terdiam...kelu seketika...ape harus kulakukan...

Kerja berlambak...year end plak tu...huhuhuhu...what should i do????....

Haruskah aku tinggalkan sahaja kerja2 ini dan pulang ke kampung...arghhhhhhhhhhhhhh...

"Ya Allah!!!tuhan yg Maha kuasa...Engkau sembuhkanlah nenekku...dan Engkau rahmatilah beliau agar beliau sentiasa tenang didunia dan diakhirat...aminnnnnn...."

Notakaki : Aku mula teringat kenangan mase kecik2...akulah cucu die yg paling nakal...sehingga aku digelar majal "nakal dalam bahasa banjar".....

fakta @ auta...edisi juara lagu...

arie tu pas layan juara lagu...dan selepas menang besar main fifa 2008 ngan encik paiseh...gua cuba2 amik gitar dan layan lagu ni...liriknye lebih kurang macam ni...:

Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Untuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau andai
Bila ku perlu
Tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenangkan merasa

Siapa sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu

Dan bila tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku
Pada mu

Cuba kau lihat
Cuba kau cuba
Renung ke mata aku
Bila ku kaku melihat mu

Pernahkan kau ada
Bila ku perlu tuk menyatakan
Rasa sakit dalam diri
Dan bila kau perlu
Setia ku menunggu
Agar senang kau merasa

Siapa sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku

Maafkan kerana ku tak pernah
Terlintas tuk menulis padamu
Salahkan ku
Tak mungkin lagi aku meminta
Untuk kau mendengar..
Untuk kau melihat ke mata ku..

Doa untuk tangisan palestin.....

Bukanlah aku orang yg terbaik untuk menulis ruangan ini...

Sama2lah kita berdoa....

Yang ade duit lebih tu mendermalah...

Moga durjana israel dan zionis mendapat balasan....

Tangisan palestin memerlukan kita semua.....

Aminnnnnnnnnnnnnnnnn.....

Once upon a time : EDISI biawak mati tinggalkan nama???

Ketika kecilku aku memang dikenali sebagai seorang yg baik serba serbi...tidak pernah dimarahi oleh ibuku (kerana sifatku yg amanah)...disegani oleh rakan sekelas yg lain...hujung minggu dipenuhi dengan aktiviti2 ilmiah seperti membaca muqadam, buku dan komik gila2 (skang dah takde kot)..kadang2 tu komik doraemon...bak kate nabil.."kenapa doraemon dan nobita takut datang m'sia...hah...sebab kat m'sia ada giant"...heheh..eheh..ade lawak spastik plak...namun begitu aku agak sifat2 diatas hanyalah satu impian sahaja...sebenarnye adalah yg sebaliknye...hehehe... Seperti biasa...aku sangat rapat dengan cousinku yg sebaya umurku...satu tengahari di hujung minggu kira2 sekitar zaman 90-an kami merancang mengadakan aktiviti memburu sejenis binatang aktif di waktu tengahari iaitu biawak... Kenapa biawak???...yela..spesis ni amat gemar menjamah makanan kegemaran aku iaitu telur ayam kampung yg fresh...ade ke patut...aku yg menjaga ayam2 tersebut dengan penuh belaian dan kasih …

vidic....rooney....ronaldo.....

Image
Manchester United closed the gap on Premier League leaders Liverpool with an emphatic 3-0 win over title rivals Chelsea at Old Trafford. Nemanja Vidic headed the opening goal in first-half stoppage time before Wayne Rooney and Dimitar Berbatov completed the scoring. United are five points behind Liverpool with two games in hand.

Dengan itu hari ini aku harus memenuhi tiga perkara :

1) Bangun dari tidur dengan semangat berkobar2...
2) Pergi kerja dengan senyuman penuh keazaman dan keyakinan...
3) Setibanye ke opis terus cari geng2 mu haters...hehehe...paham2 jela..terutamanye Fakhri Arsenal berketurunan Nik dari Kelate...:)

Dengan itu sempurnalah hariku.....

Ruangan tahukah anda? : Khasiat nanas dan soya bean

Image
Tahukah anda?...entry kali ini bakal membincangkan khasiat yg tersembunyi dalam makanan yg mungkin menjadi kegemaran anda atau pun tidak iaitu nanas dan kacang soya....aku pernah disapa satu mase dulu oleh seorang melayu yg konon2nye baru pulang dari UK "ape barang u eat nenas...i makan epal je"....cehhhhh!!!! sedih aku.....ntah ape aku nak cite pun tak tau...hahaha
Nanas berasal dari negara timur tengah yang mane kemudiannye dibawa ke tanah melayu pada kurun ke 13 tahun unta orang seorang pedagang bernama PER-CUNT ke sebuah daerah di selatan tanah melayu...si PER-CUNT kemudian telah mempopularkan tanaman nanas di selatan tanah melayu tersebut dengan gigihnya hingga sekarang nama beliau telah dimonemunkan sebagai sebuah bandar kecil di pontian johor dikenali sebagai Pekan Nenas. Arakian, jelaslah aku telah menipu kalian semua...hehehehe Tahukah anda bahawa soya bean adalah minuman kegemaran Fahrain Ahmad!!!hahahah...namun begitu soya bean juga pernah menjadi minuman kegemaran…

It's a new day - 2009

Tahun 2008 melabuhkan tirai....kini 2009 berada dijendela menunggu dibukakan laluan....
Azam baru???....azam lama yg direnew kembali??...pegila mati ngan azam2 ni???...dan macam2 lagi...

Aku ade azam baru gak....hehehe...nak kawin...kawan2..doakanlah ye....moga azam tahun 2009 aku menjadi kenyataan...kalo nak sponsor pun lagi best....:)

Namun begitu janganlah kite lalai dan alpha dengan ape yg berlaku disekililing...doakanlah agar puak2 Hamas dan Palestin dapat mempertahankan Gaza dari dibedil Israel jahanam..."Allahumma a'izzal Islamma wal muslimin....Allahuman suril Islam wal musliminna wal mujahidin fil palestin wa fi kkullizamanna wa fi kulli makan.....amin",......