Posts

Showing posts from April, 2012

GUA DISANDWICH.....

Semalam...

Jam 8.10 pagi...

Keadaan jalan sesak...bergerak pun ala kura2...

Sedang gua mendengar gelak ala2 jahanam si Johan di Johara Pagi Era...

Gua dikejutkan...bedebammmmmmmmm!!!!.....

Apasal kereta gua meloncat ke depan...dan kenapa pula kereta gua seolah2 di hentak dari belakang...

Gua keluar....Subhanallah....MasyaAllah...Astaghfirullahhh...

Gua disandwich...dilanggar belakang dan melanggar kehadapan...

Gara2 seorang driver yang menggunakan alasan silau dek kerana matahari pagi yg indah...

Semua  sekali...gua kira...ada 4 kereta semuanya...

Pun begitu....

Gua wajib bersyukur...

Kerana tiada apa2 kecederaan berlaku...mahupun kemalangan jiwa...

Alhamdulillah...

Sesungguhnya Engkau Yang Maha Besar..

KISAH BELAJAR MOTORSIKAL...

MOTORSIKAL ke MOTOSIKAL?....
mana satu yg benar ye?...gua pun konpius....

Gua budak kampung....makanya, jika tidak pandai menunggang motorsikal ketika sudah di Tingkatan 1 adalah sesuatu yg memalukan...ketua kampung pun sengih melihatkan budak2 sekolah menengah tapi masih terhegeh2 mengayuh basikal...kena pula zaman tu Azizul Hasni Awang belum lagi muncul...paling kuat tiru gaya M.Kumaresan ketika mengayuh basikal...

Ketika di Darjah 4, perasaan gua untuk pandai bermotorsikal sgt membuak2....
Gua tanya kat ayah..."Boleh tak nak belajar bawak motor?"....ayah gua selambe menjawab.."nak pelempang???"...makanya gua simpan hasrat itu....gua pasang impian...selepas bersunat gua harus pandai menunggang bermotorsikal...baru kena dengan status sudah bersunat...masa itu sikat kaler oren sentiasa di kocek belakang...pantang ada angin...sikat rambut dulu....

Bermula dari hari itu...gua sangat rajin menelaah cara2 menunggang motorsikal...pantang ada peluang...gua akan bertanya…

TAKAT MANA.....

Refresh kembali matapelajaran sains untuk exam PMR...

Takat Beku = 0 darjah celcius...farenheit?...korang tolong check...

Takat didih = 100 darjah celcius....farenheit?...nanti gua google....

Takat gua mendidih = ?????....korang boleh try cuba...

Gua tengah down...motivation sangat low.....

SESAK!!!!

Aduhhhh...
Sesak gua rasa...
Sesak dengan kerja yang melambak...
Dan juga sesak sebab belum hujung bulan akaun dah mulai merudum....
Sesak...
Ya ALLAH...
Kau berilah ku kelapangan....
Mungkin jua kerana aku selalu melupakanMU.....
Kerna itu jiwa selalu sesak......

Ernst & Muda....

Ernst dan Muda dah masuk opis gua...
Mereka dah mula memeriksa....
Pemeriksaan suku tahunan....

Bila Ernst dan Muda datang...
Haruslah kita layan mereka...
Segala dokumen diminta..
Harus disediakan dengan kadar segara....

Oh Ernst dan Muda...
Aku suka kamu...
Kamu suka akukah?...

Jauh Berjalan....

Jauh berjalan luas pengalaman...
Banyak perkara dapat dilihat...
Kepelbagaian budaya, adat dan resam...
Juga bahasa dan juga makanan...

Pesan sibonda kepada anaknya...
Tuntutlah ilmu walau ke negeri Cina...
Berjalanlah kamu walau terpaksa...
Kerana ilmu bekalan abadi...

TAPI...

KALAU JAUH BERJALAN KERANA LUPA MANA TEMPAT LETAK KERETA ADALAH SANGAT TUTTTTTTTTTT!!!!!

KERJA BARU

Doakan gua ye wahai kawan2....