Thursday, January 24, 2013

BAJU HUJAN...

Selalunya...
Kalau gua nak menunggang motorsikal...
Gua akan pastikan satu benda wajib ada di dalam kotak yang gua pasang di belakang motor...iaitu baju hujan...

Tapi entah kenapa...
Satu hari...
Gua rasa malas yang amat sangat...
Gua tahu baju hujan ada di dalam kotak tersebut...
Tapi gua teruskan juga perjalanan...
Dari rintik2 kecil manja...
Sehinggalah hujan lebat berguruh kilat melanda...
Gua dengan selamba...
Redah sahaja..

Sampai rumah...baru gua perasan..
Yang gua basah lencun...

Semua ini adalah kerana satu perkara...
MALAS....
Malas nak berhenti sekejap untuk sarung baju hujan..

Entahlahhhh.....

Saturday, January 19, 2013

SYUKUR...

Alhamdulillah...syukur...segala nikmat adalah dari Allah...

Gua pernah dengar satu tazkirah...kalau kita nak didik kita jadi orang yg bersyukur..hendaklah kita selalu memandang ke bawah...

Contoh: kalau kita berkereta jenama nasional..janganlah kita pandang dan kata kenapalah aku tak boleh nak pakai kereta jenama import. Akan tetapi, ingat akan kepada mereka yang tidak berkereta. Orang yang bermotorsikal barangkali. Hari hujan dibasahi, hari panas pula peluh menitik....

Moga gua jadi golongan yang bersyukur...dan kita semua.....aminnnnnn

Friday, January 4, 2013

PERIHAL GYM....

Ada sorang minah ni....offer gua suh beli minuman kesihatan untuk kurus...

Celaka!!!!...tak tahu ke gua selalu g gym...sebulan dalam 2 kali...kadang2 tak pegi langsung...

Tengok badan la kalau nak offer pun...

Serius...gua kecik hati....

Wednesday, January 2, 2013

2013...

Assalamualaikum..

Selamat tahun baru semua...gua tahu yang ucapan gua agak sudah basi....
Gua pun bukan jenis ambil port sangat pasal tahun baru...tapi ada bagus juga memandangkan tahun baru boleh dijadikan peringatan bahawa usia kita semakin meningkat...dan adakah bekalan kita untuk kesana juga meningkat?....

Ok...sekian tazkirah gua..

Tapi yg gua nak cerita adalah perkara lain...gua dah jumpa formula untuk tahun baru i.e. 2013 ni...senang cerita azam gua sejak dahulu kala insyaAllah akan tercapai tahun ini (harapannnn...)...formula gua senang je..

2013 kalau diasingkan nombor = 2+0+1+3 = 6..

Nampak tak...jawapannya 6...

Yes..tahun ni gua akan dpt 6...

Six...

Six spek....

Yessss...akhirnya....hahahahaharapannnnnnn....

Sekian terima kasih...sila beri gua harapan...