Posts

Showing posts from July, 2011

RAMADHAN YANG TIDAK DAPAT DILUPAKAN...

Gua ada cerita...Cerita di bulan Ramadhan yang tak boleh gua lupakan... Kisah ini berlaku kira2 sepuluh tahun lepas... Ketika itu gua tengah sakan bercinta dengan Pn. Diplomatik... Kitorang janji berbuka bersama...
Seawal waktu asar gua telah bersiap... Dengan kasut berjenama adidas....gua kelihatan segak... Sebelum menuju ke pondok bas...gua singgah asar berjemaah... Selesai menunaikan solat, gua terus bergegas... Gua kecewa....kasut gua hilang entah kemana... Dalam hati gua berbicara... "inikan bulan puasa...tak baik memaki hamun"... Gua pasrah...lantas pulang ke bilik lalu menyarung kasut lain...
Kali ini kasut jenama puma... Banyak jasanya...kerana kasut ini gua guna untuk main hoki... Sampai ke pelusuk Malaysia jasanya... Berjumpa dengan Pn.Diplomatik... Kami pergi berbuka di KLCC... Sesak tidak terkira...hanya mampu menjamah makanan yang ditapau.. Sambil mengadap air pancut....
Selesai makan gua terus menunaikan maghrib... Solat tiga rakaat yang tidak sekhusyuk mana... Banyak perkara berma…

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Kalau lu orang lambat bangun!!!
Kemudian terhegeh2 pergi mandi...baju pula belum diseterika...seluar dalam recycle...jambang belum dicukur rapi...bulu hidung masih terkeluar....sudah pasti lu orang akan lambat ke opis....apa alasan yang sesuai??...
Antara alasan kukuh yang gua boleh fikirkan adalah:
1) Hidup di KL mmg susah nak bangun...kerna tiada ayam berkokok dikala pagi hari... 2) Kereta rosak @ susah nak start.. 3) Terlupa parking kereta kat mana (untuk mereka yang hidup di apartment yang parkingnya ikut suka hati) 4) Hantar anak pergi klinik.... 5) Polis roadblock jalan...ada bersih... 6) Ada penyakit susah tidur...tapi bila dah tidur ada pula penyakit susah bangun...hahaha 7) Bekalan air terputus...terpaksa cari sungai berhampiran 8) Kunci rumah dibawa orang lain...lupa ada orang kat rumah (kes terkunci la ni)... 9) Kucing beranak 10) Badan tak berapa sihat...mungkin nak demam...(alasan cenggini ada next episodnya...mungkin alasan untuk MC esok hari)...hahaha
Gua dapat bagi 10 je...
Tapi yan…

KENAPA??

Sungguhku tidak memahami..
Kalau benar bagai yang dikata, kenapa harus gentar???
Kalau benar caramu itu, kenapa harus gentar???
Kau telah menjamin, kau yang terbaik....tetapi kenapa harus gentar???
Sudah lama ku melihat, ada sesuatu yang kau cuba sembunyikan....
Ada sesuatu yang tersirat, yang tidak bisa kau zahirkan....
Dulu....
Aku hanya memerhati...
Kini, aku sudah mula memahami...
Semua yang kau katakan adalah dusta...
Dan kerana itulah...
Kau harus gentar!!!...
Kerana bila kebenaran tersingkap...
Semua dusta akan terungkap......
~sekali sekala gua nak bermadah...bagi lah chance~...heheheheh

LESU....

Skang ni...
Gua rasa lesu...
Lesu tak tentu pasal...
Ntah kenapa ngan gua ni...
Denggggg.....
Macam mana nak bagi motivasi diri?
Lesu lesu lesu....