Thursday, July 29, 2010

Gua manusia bertaktik dari kecil lagi....


Seperti yang gua nyatakan diatas, sesungguhnya gua sudah mempunyai pemikiran kreatif dan kritis sejak dari zaman kecil.

Seperti kanak-kanak sepermainan lain di kampung, gua juga tidak dapat lari daripada peraturan di larang mandi sungai ketika hari2 persekolahan, terutama waktu rehat dimana berlakunya pertukaran antara sekolah kebangsaan dan sekolah agama (untuk pengetahuan semua kanak2 di johor diwajibkan menjalani sesi sekolah agama di sebelah petang).

Antara taktik yang gua biasa laksanakan dari dikesan dari pihak ustaz mahupun ustazah, dan lebih mengerikan diketahui oleh pihak PIBG, adalah seperti berikut:

1) Mencari port mandi yang agak rare. Paling sesuai jika tiada kelibat makhluk2 lain bernama manusia (beruk2 dan monyet2 dikecualikan). Walaupun zaman ini masih tiada internet dan handphone, jgn sesekali memperkecilkan kuasa informasi pihak PIBG. Sesi mengumpat mereka dikala senja hari amat berkesan dan pastinya setiris manapun informasi mengenai aktiviti anak2 mereka pasti akan diketahui;

2) Membeli google murahan dari kedai Ah-Tiam. Mata yang kelihatan kemerah2an amat mudah dikesan oleh pihak ustaz dan ustazah. Untuk menambahkan lagi kemerahan itu mungkin pelempang akan diberi secara melulu. Lebih baik mengaku mandi sungai daripada dituduh menghisap ganja. Oleh itu google murahan adalah lebih bersifat detective prevention;

3) Mandi menggunakan underwear adalah sangat merbahaya. Ini kerana lebihan basahan hasil dari sesi kuak lentang mudah sahaja dikesan oleh pihak berkuasa. Langkah terbaik adalah menjemur underwear setelah selesai mandi dan berniat mengambilnya semula di masa2 mendatang. Jika tidak kekurangan bekalan underwear pasti dikesan oleh pihak PIBG yg selalunya membasuh dan mengemas almari pakaian.

4) Untuk mereka yang berkeyakinan tinggi tentang tahap maskulin mereka, mandi bogel adalah langkah terbaik. No one care about the size....hahahaha...

~kalau gua ajak member2 lama reunion mandi sungai secara bogel, agak2 diorang nak lagi ke...hishhhh~

Tuesday, July 27, 2010

Tunggu!!!

Salam semua.....

Gua tengah dalam usaha menyiapkan cover lagu adinda versi original by Lah Ahmad...

Hahahah....tunggu ye....

~kalau alrite gua nak masuk OIAM tahun ini~

Thursday, July 22, 2010

Esok gua ada temujanji...

Temujanji ini lebih kepada menduga ilmu pengetahuan dan juga kebolehan gua berlipur lara....

Oleh itu gua telah ambil langkah berhati-hati....mentelaah sudah pasti....

Pelbagai perkara gua cuba ambil tahu....ekonomi semasa, pasaran global minyak mentah, produk pelaburan berstruktur, standard laporan kewangan, dan macam2 lagi....

Walaupun tak banyak yang meresap masuk, gua mengambil langkah "do the best!!!"....

Tiba masanya gua menyediakan kelengkapan zahir iaitu bab2 penampilan dan ketrampilan....sekali periksa...seluar ada koyak sedikit daaaa.....

Gua selongkar almari Pn. Diplomatik, akhirnya ketemu jua set lengkap alat menjahit....gua beranikan diri...jarum2 yang tajam membuatkan gua keliru....dari mana harus dimulakan...

Maka....dengan hikmat "tonyoh" dan "tembus"...sempurna jua jahitan gua....seluar kelihatan teguh...tiba2 rasa konfiden datang tanpa segan silu....rasanya esok, wa nak tunjuk satu tarian break dance tahap filem "Step Up" depan para juri....

~hishhhhh...kan senang kalau Pn. Diplomatik ada (rasa rindu sudah mari)~

Tuesday, July 20, 2010

Makan Tomyam....

Cissss.....

Hari ini wa makan tomyam....pedasnya mari yang amat....

Dikala wa tengah cuba menghayati udang yg kelihatan merah menyala....tiba2!!!...

Hukkkk!!!...Hukkkkk!!!....Kungg!!....

Perghhhh!!!...siapa la sebut nama wa ni....mungkin Pn. Diplomatik kot....rindu agaknya....emmm

Tapi....

Peritnya.....tak terkata...

Pernah tak lu semua tersedak sampai nasi masuk trakea hingga ke hidung....

Serius perit......he~

Friday, July 16, 2010

Dalam hati WA ada TAMAN???..

Dalam hati wa ini ada secebis taman rashidah utama....

Walau bagaimana bengis pun muka wa ketika bertarung dengan 2 ekor harimau ganas bersama2 seekor gajah buas...yg pengakhirannya lu orang pun tahu macammana binatang2 tersebut mati hingga tiada belang untuk ditinggalkan dan tiada lagi menara yg akan diperbuat daripada gading.....akhirnya wa akan kapankan jua mayat2 mereka dan ditanam dengan penuh rasa sebak...menunjukkan dalam hati wa ada sedikit taman....(versi filem bergenrekan haiwan dan Tarzan)

Walau bagaimana setan pun muka Panglima Bermata Satu....yg tubuhnya berotot....berurat dawai, bertulangkan besi....dengan selamba je wa lempang hingga berterabur semua gigi dan gusi....hingga diakhir2 hayatnya beliau digelar Panglima Bermata Tiada.....namun secebis dihati wa tetap rasa sebak melihat adiknya Dang Hanum berwajah bujur sirih, bibir merah bak delima, hidup dalam keadaan merana...(versi filem pendekar Melayu)

Walau bagaimana hebatnya Rafael Nadal melakukan top spin servenye, ground strokenya yg dikagumi lawan....dengan selamba sahaja wa membalas tiap pukulannya, hanya dengan menggunakan raket tenis yg dibeli dari "The Cash Converter"....hingga wa digelar "The Tennis Genius".....dilubuk hati wa...masih mahu melatih beliau (yakni Rafael Nadal) agar dapat beliau menewaskan wa satu hari nanti...(versi filem berunsur sukan dan atletik)

Ini semua menunjukkan JAUH NUN di lubuk hati, wa masih ada secebis bingkisan taman rashidah utama......

Dengan ini wa dengan ikhlasnya ingin mengucapkan....

Happy Anniversary (1st: 10 July 2010) to Pn. Diplomatik (my wife).....semoga hubungan kita akan kekal selamanya...dan cepat2la habis kursus tu....

p/s: kan wa dah cakap...mamat tubuh sasa ala hero filem twilight macam wa pun dalam hati ada taman....heheheheh