"KE LAUT".......

Ke laut? apa kejadah bulan2 puasa gini gua nak kelaut.."frasa" kelaut bukanlah bermaksud yang gua secara fizikalnya ke laut...tapi mempunyai makna mendalam iaitu apa jua perkara yang gua lakukan seperti serba tak kena....tak menjadi...nak kata punyalah kronik gua punya "kelaut" ni hingga gua tak boleh nak bezakan bau ketiak gua yang baru disembur deodorant perisa strawberi dan ketika ia hangat2 usai selesai berlari...baunya sama jeeee....terbaekkkk...

pada hemat gua...kenapa "kelaut" terjadi?...setelah dikaji2 selama  3 hari 3 malam di makmal ujikaji...kini gua macam dah temui puncanya...iyeeee....puncanya adalah:
a) Kurang Fokus
b) Kurang Motivasi
c) Kurang Yakin

Tanpa merujuk kepada buku2 motivasi...gua dengan "selamba badak" merungkaikan yang dalam kehidupan, ada fasa turun dan naik...macam orang2 jawa kat johor bagitau..."life is like a wheel; it goes around and around. Sometimes you are up, sometimes you're down, and more often than not, you're somewhere in the middle"...

Lagi beberapa hari lagi Syawal akan menjelma...dan Ramadhan akan meninggalkan kita...rasanya tahun ni gua mmg sgt "kelaut" untuk menyambut Syawal...baju tak beli lagi...duit raya tak tukar lagi...kuih-muih langsung gua tak buat (sebenarnya beli)....pendek kata...tak buat apa2 lagi pun...kelautnya..kelautnya...kelautnya...itulah perasaan gua memula

Tapi selepas gua tgk iklan  raya BERNAS...terdetik dihati yang betapa beruntungnya gua...takat takde baju raya, kuih raya, duit raya, kasut raya, alahhhhh...itu perkara kecik2 anak je...masih ramai diluar sana yang nak makan sebijik ketupat dan sesudu rendang di pagi raya pun susah....dan masih ramai di luar sana yang tidak tahu mana arah nak dituju ketika di pagi syawal...tiada keluarga mahupun sanak sedara....

Owhhhhhh!!!tacing sungguh iklan BERNAS....kelaut gua mulai hilang....

Sekadar renungan untuk diri sendiri...


Comments

tasekM said…
kita serupa.
aku ke kaut juga.
ke laut dalam terus...

heh~



.
M.a.A.s said…
tasek: kalau mahu kelaut dalam kena pakai oksigen...kalau tak ditakuti lemas terus....huuhuuh...
merasai perkara yang sama...

kelaut sangat sampai rasa nak buat loan untuk raya ni...

wa talak duit maa...wa baru kije...

kelautan laut merah dh ni...

-_-"
M.a.A.s said…
Gadis Kampung: takpe...bab2 raya bior bersederhana...rilek2 je...:)

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk