RAMADHAN YANG TIDAK DAPAT DILUPAKAN...

Gua ada cerita...
Cerita di bulan Ramadhan yang tak boleh gua lupakan...
Kisah ini berlaku kira2 sepuluh tahun lepas...
Ketika itu gua tengah sakan bercinta dengan Pn. Diplomatik...
Kitorang janji berbuka bersama...

Seawal waktu asar gua telah bersiap...
Dengan kasut berjenama adidas....gua kelihatan segak...
Sebelum menuju ke pondok bas...gua singgah asar berjemaah...
Selesai menunaikan solat, gua terus bergegas...
Gua kecewa....kasut gua hilang entah kemana...
Dalam hati gua berbicara...
"inikan bulan puasa...tak baik memaki hamun"...
Gua pasrah...lantas pulang ke bilik lalu menyarung kasut lain...

Kali ini kasut jenama puma...
Banyak jasanya...kerana kasut ini gua guna untuk main hoki...
Sampai ke pelusuk Malaysia jasanya...
Berjumpa dengan Pn.Diplomatik...
Kami pergi berbuka di KLCC...
Sesak tidak terkira...hanya mampu menjamah makanan yang ditapau..
Sambil mengadap air pancut....

Selesai makan gua terus menunaikan maghrib...
Solat tiga rakaat yang tidak sekhusyuk mana...
Banyak perkara bermain diminda...
Selesai solat...gua berlari mencari kasut...
Kehulu kehilir..kedepan belakang...
Namun kasut tidak juga kelihatan...
Cissss!!!gua kelihangan satu lagi...
Bulan Ramadhan...bulan yang mulia...
Semua Syaitan dipenjara...
Tapi masih ada yang bermukakan manusia...

Hari itu gua kehilangan 2 pasang kasut..
Tapi diganti dengan 1 pasang selipar bata..
Pn.Diplomatik belanja...hehehehe...
Romantik kan...keh keh keh


Comments

M.a.A.s said…
shue: hehehe...manis macam cokelat...:)
mat_ganu said…
time poser smua setan kne tambat..
'jembalang' jer yg tlepas...eee
Im Single said…
apsal ko tak pernah cite dulu? ade gak cerita ko yg aku tak pernah dengar. igtkan sume cite repeat je.
M.a.A.s said…
mat ganu: ni jenis jembalang susah nak tangkap..heheheh

samel: byk lagi sejarah kecil gua yang gua simpan..heheheh

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk