PATUTKAH???

Aktiviti hujung minggu gua yang lalu sangat bersangkut paut dengan kardiovaskular, adrenalin, stamina dan kegagahan...

Petang sabtu gua main bolasepak, ada perlawanan persahabatan di Sekolah Teknik Setapak. Padangnya betul2 berhadapan dengan asrama puteri. Dari jauh sayup2 kedengaran budak2 asrama puteri memanggil gua...."abang Beckham, abang Beckham!!!".. Gua bersahaja.

Hari ahad pula gua bangun seawal 6 pagi. Selepas subuh, gua pantas menyarung tracksuit, t-shirt sambil menyandang beg yang berisi dengan kasut jogging, kek coklat buatan Pn.Diplomatik dan kain sarung. Gua terus menuju ke dataran merdeka. Walaupun terlambat gua masih mampu menamatkan larian sejauh 7km. Penat lelah larian gua terhakis jua apabila meneguk air milo dari lori milo yang gua rindui sejak dahulu lagi....

Jam 10 gua bergegas pantas. Selepas berjogging, rakan2 bulu tangkis gua semua menunggu. Penat tak terkata hari itu. Prestasi gua yang selalunya seperti Markis Kido (sila guggle kalau tak tahu), agak menurun dan selalu buat kesalahan seperti Zakry Latiff (sila guggle juga)....

Sampai sahaja di rumah....gua segara berdiri diatas mesin timbangan. Dalam hati berbisik "Ni mahu 5kg aku turun ni"....

Hampeh.......setengah kilo pun tak sampai...

Gua terus mandi, tidur, dan makan ayam goreng bila terjaga...emmmmmmmm


Comments

Shue said…
mmg tak patut tak turun langsung berat kau tu..
ker kau terkejar ke sana sini, tp in between dlm keta time driving kau balun snickers, tapau kuih muih bagai kot?
M.a.A.s said…
shue: sebab lepas main badminton tu g layan nasi kandar dulu...hahahaha....
paiseh said…
daulat x gi ritual bulu tangkis VWM~
M.a.A.s said…
paiseh: mungkin juga gua rasa...tapi lu selalu juga ponteng...keping juge gua tgk...dengggg
tasekM said…
cuba timbang minggu depan.
harus turun.
berat tak turun dan2.
amik masa sikit...

:)


.
M.a.A.s said…
tasek: gua syak minggu depan terus naik tak turun2 aje...heheheh

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk