MAIN SOROK-SOROK.....

Main sorok-sorok?

Permainan yang sangat popular bagi golongan kanak-kanak yang membesar ketika zaman era Proton Saga baru nak naik....zaman sekarang? Budak-budak sibuk dengan PSP, PS3, FB, Twitter, BBM dan lain-lain. Teknologi mengubah kita kan?

Hari sabtu yang lalu, gua ada try main sorok2...tapi bukan dengan Pn. Diplomatik...permainan ini gua main dengan 3-4 orang tokei kedai runcit...gua bukan kena cari tokei2 ni...tapi minyak masak yang gua syak mereka sorokkan...benarkah? betulkah?...takkan negara pengeluar minyak sawit macam Malaysia kekurangan stok...emmmmmm!!!

Nak tambah panas ikuti perbualan gua dengan tokei kedai yang ada sedikit bekalan minyak sawit:

Gua: Berapa??

Tokei : Dua ringgit enam puluh sen

Gua: Tapi kat sini tulis dua ringgit lima sen...(sambil belek2 tanda harga yang diprint dibotol)

Tokei : Ohhh...silap2...dua ringgit tiga puluh sen...

Gua : Ini harga tulis dua ringgit lima sen...

Tokei : Ooooo....itu harga subsidi...

Kerana dek malas nak bertekak...gua bayar!!...gua berlalu pergi...dalam hati ada sedikit panas...cuma kekadang terfikir!!! salah siapa ekk??

Comments

tasekM said…
dah ko tegur 2.5o dan2 turun 2.3o.




.
hanie said…
jap wa nak eksen...

dekat genting helens ni xde pun kes gitu. dan 2.50 tu ikut harga gunung ni...kira murah la tuuu..


amecam..eksen kan wa? hahahaha :P
paiseh said…
cepat!! cepat..!! cepat salahkan kerajaan!!!
M.a.A.s said…
tasekm: tu la pasal...sib baik turun sikit...kalau tak tangan ni yg naik..keh keh

hanie: huh...:(...wa nak beli minyak kat genting helens gak la...

paiseh: itu yg wa tunggu2...keh keh
Dr Singa said…
sila report!
sila buat kecoh..
boleh masuk aduan rakyat ke.. Bersamamu ke.. Nona ke..
M.a.A.s said…
drsinga: keh keh keh...masuk sidang dun ni...heheheh

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk