Penantian emas bolasepak semakin hampir.....

Seketika gua melepak di depan TV sambil melayan cerita2 berunsur ganas dan thrill, gua teringat juga untuk menambah ilmu didada dengan informasi berguna...lalu gua tekan punat butang kawalan astro kekadaran 501....itupun setelah beberapa kali gua asik salah menekan akibat jiwa kusut kerana Mrs Darling pergi berkursus di Trolak Perak...



Gua tekan info....sesuatu yg gua nantikan hampir tiba....siaran Sukan Awani....terus gua gementar dan minda gua gusar memikirkan sesuatu yg amat dahsyat.....ini soal hidup dan mati...soal maruah....baru sahaja integriti gua tercalar minggu lepas dek kerana jaringan agbonlahor di Old Trafford....banyak juga panggilan berunsur hasad dan dengki yg dapat gua tepis......tapi malam ini berbeza....gua memikirkan nasib pasukan bolasepak Malaysia...tanahair tercinta gua.....



Sudah menjadi satu trend pembacaan berita sukan....aksi2 pasukan kebangsaan dalam mana2 kejohanan pasti disiarkan dahulu...dan malam ini pastinya berbeza...aksi pasukan bolasepak diperkatakan......YESSSSS!!!..sambil menumbuk2 dinding hingga tembus kerumah jiran, gua bersorak girang...MALAYSIA layak ke final....syukur alhamdulillah....LAOS tumbang di bumi sendiri dengan jaringan 3 (Malaysia) berbalas 1 (Laos).....



Untuk mengulas lebih lanjut tentang permainan yg dipamerkan skuad kebangsaan memang gua tidak mampu....ini kerana ketidakhadiran gua di kaca TV @ mungkin tidak ada siaran langsung membuatkan gua tidak berilmu tentang kemenangan tersebut...yg pasti gua mendoakan skuad Malaysia agar pulang dengan kilaun emas...Vietnam yg menanti di final bukanlah satu halangan jika pasukan kebangsaan benar2 fokus....fokus...dan fokus (bak nasihat jalil hamid dalam filem Baginda)....



MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA

Comments

Apizolla said…
ko patut tgk gol 1st mlaysia time tu.. dia nye skill... perghhhh!! speechless woo!

level2 fletcher MU tu wo.. siyes mantap!

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk