Siapakah sebenarnye Hero.....

Hero....mengikut informasi yg diberi oleh ketua pengarah dewan bahasa dan pustaka, hero membawa maksud makhluk @ seseorang yg mempunyai kuasa luar biasa. Hero juga dikaitkan dengan seseorang yg boleh membawa kejayaan dan perubahan....contoh ayat : "Lee Chong Wei adalah hero negara apabila berjaya merangkul pingat perak ketika sukan olimpik di beijing".


Selalunya imaginasi terbatas manusia sentiasa terbayangkan hero adalah seseorang yg boleh melakukan sesuatu di luar batasan norma2 insan..contohnye boleh terbang (superman), makhluk yg licik memanjat (spiderman), kuasa membekukan sesuatu (ice-man), kuasa permainan net dijaring (abutang) dan bermacam lagi.


Tanpa mengecilkan perspektif pemikiran yg terhasil dari jaringan ion2 otak, hero juga boleh dikaitkan dengan kejayaan seseorang...contohnye : Dato Syeikh Muzaffar hero negara apabila menjadi angkasawan pertama Malaysia, Tunku Abdul Rahman bapa kemerdakaan adalah hero unggul negara dan macam2 lagi.



Aku juga selalu tertanya2....siapakah sebenarnya hero dalam kehidupan realiti alam maya ini....akhirnye aku ketemu jawapannye....hero sebenarnya adalah:





Comments

Che Hassan said…
lu silap bro.. gualah hero yang sebenarnyer...hua hua
M.a.A.s said…
lu hero pesen bapa mithali...:)

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk