Puas aku mencari.....

Hari ini aku sangat bersemangat....berbekalkan sahur beberapa keping roti dicicah dengan sardin buatan cap ayam aku bertenaga....apetah lagi diselangi dengan hirupan air jus epal yg memberikan aku seribu harapan untuk mengempiskan perut...juga memberikanku kalori untukku mencarinya
Aku berazam...hari ini aku mesti mencarinya....walaupun pelbagai halangan bakal ku tempuh....ahhhhh.....setakat jem sepanjang hari...aku sudah biasa...takde hal sume tu...emmm....bersesak2 pun aku tak kisah.....tapi takde la sampai tahap aku hendak berbunuhan untuk mendapatkannya....
Petang itu aku keluar opis agak lambat......arghhhh...sempat ni...harap2 ia masih ada....dah 6 setengah ni....aku bergegas mencarinya....berbekalkan kapasiti 4 silinder kancilku aku segera mencarinya....kini aku semakin hampir kepadanya....
Seperti telah kujangka....dari jauh kelihatan begitu ramai manusia yg ingin mendapatkannya....arghhh...tak ble jadi ni....aku harus tolak sume tu ketepi...aku harus juga memperolehinya....aku berjalan gagah...dada kukepakkan.....gaya seorang leftenan sedang mengepalai kawat aku praktikkan.....aku seluk poket seluarku....kuperiksa di kedua2 belah sisi poket seluarku...shittttttt!!!....aku seluk dompet...ku periksa isinya....alamak!!!...ade singgit je.....camne ble lupe nak kuarkan duit plak ni....arghhhhhhhhhhhhh.....
Aku kecewa....aku pasrah....aku longlai melangkah...esok sahajalah aku mencarimu semula....ohhhh MURTABAK!!!....ku berbuka di masjid (tiada kurma Yusoff Taiyobb)......

Comments

paiseh said…
kabor kat gua murtabak kolumpo kat mana yg sedap..! semua muratabak bawang.
gua boikot murtabak kolumpo!!!
M.a.A.s said…
setakat ni gua tak jumpe yg true lagi la bro...dengar cite kat selayang ade....gua baru layan murtabak kambing buatan isteri sendiri...perghhhhh...layannnnn...cari la isteri sorang...:)

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk