pernahkah anda mencuri oren?

Oren amat bagus untuk kesihatan kite....oren selalu digembar-gemburkan mempunyai kandungan vitamin c yg dikatakan dapat menjadi agen pencegahan selsema.....oren juga mengandungi kandungun asid sitrik yg baik untuk sistem penghadaman (yg ini aku teka2 je)
Oren boleh didapati dalam pelbagai jenis...ade sunkist...ade oren siam, oren tepi jalan, oren dari carefour, dan bermcam2 lagi....dan kebiasaannye kite akan dapat merasa lambakan oren ketika perayaan Chinese New Year yg mane selalu diberikan oleh sahabat2 kite...maklumlah...kita kan Satu Malaysia...
Kadar harga oren juga berbeza dari semasa ke semasa mengikut kepelbagaian kualiti dan dari mane asalnye. Kalo dibeli di UK mungkin berbeza hargenya dari perhentian RNR Tapah. Percaya atau tidak oren juga amat digemari oleh haiwan2 peliharaan seperti kucing...anda percaya?...saye tidak...hahahah
Rase oren juga boleh berubah2 mengikut musim....ade yg manis...masam sure la....tapi ade juga yg berperasa seperti coklat..ini biasanya berlaku bila mane oren tersebut sudah diadun menjadi coklat....yessss!!...jgn tak percaya ye....
Nasihat akhir saya, janganlah anda terdesak sangat untuk memperolehi oren dikala anda tidak berkemampuan...contohnya seperti sahabat saya ketika kecil yg mencuri oren dari tokong....jgn tak percaya...wujudnya golongan2 ini....iskhhh...teruk kan....percaya atau tidak sahabat saya itu baru saje menulis blog pasal oren di blog saya...emmmmmmmm.....


Comments

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk