soalan bodoh....lu orang penah tanya ustazah tak soalan macam ni....

ni cerita mase aku kecik2 dulu...aku berskola di negeri kesayangan johor darul takzim...kat sane bebudak kecik tahap comel cam aku kene skola dua sesi...satu sesi skola kebangsaan n satu lagi sesi adalah skola agama...

cerita ni mase aku darjah 4 skola agama...kirenya skola kebangsaan aku dah darjah 6...mase tu bebudak tgh kalut tution sane sini..yela...nak score upsr la katekan..aku plak kalut dengan world cup mase tu..hehehe...bebeto, romario, and roberto baggio memang idola mase tu...

satu hari aku masuk kekelas skola agama...ustazahnye...perghhhh..jgn cakap la..mmg kacip...cun gak la...aku dulu kire calon adik ipar die la...hehehe...mase tu matapelajaran "ibadah"...blaja pasal pose....n salah satu topiknye adalah "perkara2 yg membatalkan pose"....

setelah diajar semua tentang perkara2 yg membatalkan pose aku semakin keliru dengan satu perkara ni...iskhhhh...ape bende ni..sebab ape bole membatalkan pose...last2 dengan selamba aku mengangkat tangan...."ye ariff...ade ape yg tak paham??..." tanye ustazahku....

"ustazah!! berjimak tu ape??..." dengan selamba aku bertanye...

ustazah terkesima namun cube menerangkan dengan cara yg paling tertib....

Comments

ain azahar said…
ha..
ape punye soalan mu nanye nieh..???
Dato' Shah said…
Hehe... Kena bukak satu topic ni arep, khas untuk cerita2 sekolah agama johor. Antaranyalah...

1) Masa nyanyi lagu asmaul husna... kan yang last sekali fil Ghafiluuuun... Pastu ada pulak yang menambah2... Bila dah habis fil Ghafiluuun... ada pulak bunyi wuuuu wuuuu wuuuu wuuuu bersahut-sahutan pulak tu!

2) Bila tiba bab muamalat, bab first, al bai' - bab jual beli. Ada pulak mulut2 belakang, sambung... "baik punya...". Yang peliknya masa tu Dafi pun tak lahir lagi!

3) Bab munakahat, ada sebut tang Wathi, maknanya lebih kurang bersetubuh lah... Bila tiba bab ni, mulalah orang pandang serong kepada budak pompuan yang nama Wati!

4) Dalam kitab muthola'al badrin tu, ada bab yang camne nak handle kalau kita salah masuk bilik orang, yakni termasuk bilik adik ipar ke yang kita sangka isteri kita. Bila dah besar, baru aku pikir, Islam tu dah lengkap dah. Ulamak dah fikir habis. Benda macam ni pun ada bab nya untuk kita belajar. Ulamak dah karang siap dah semua. Kita sekarang ni pulak pandai2 nak lawan ulamak...

-sekian dimaklumkan-

5) Bila tiba bab hudud, semua orang belajar dengan tekun, tanpa seorang murid pun bantah kata tak relevan... Siap score lagi dalam exam. Tapi dah besar, jadi samseng nak lawan hudud.

Hah gitu. Sori arep, ni dah mcm blog gua pulak. Haha...
M.a.A.s said…
m'zfara : tu la...bile dah besa terkenang mende2 mase kecik terase naive gile...

dato' shah : betul ape yang dato cakap tu...:)...yg wajib adalah baju melayu teluk belanga..hehehe
Im Single said…
sekarang ko dah tahu ke belum? kalu nk tahu lebih lanjut, ke perhatikan anjing jiran depan rumah tu... kdg2 dia wat style "beranjing" je...
famia said…
hahahahahaa.
tu lah lelaki.
susah betul nak explain benda2 macam ni.

soalan tu tak bodoh.
lu bernas.
sbb lu ada soalan.
M.a.A.s said…
Im Single : tu la...skang aku dah tau la sket2...hehehe..

famia : yups....btul la tu...tapi bile pk2 balik malu sungguh aku tanya ustazah soalan camtu...

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk