Once upon a time = EDISI mandi sungai

Korang penah mandi sungai?...mase kecik2 dulu...takkanla tak penah...yela...as a pure and truely village boy..aktiviti mandi manda di sungai teramatlah sinonim....yela...zaman2 early 90'an mane nak ade wet world ke, famosa world resort ke, sunway lagoon ke...zaman tu kalo dapat gi zoo pun dah kire handal..bole buat modal cerita dalam kelas untuk sebulan...heheheh

Ni nak dijadikan kisah...aku dan cousin seperjuangan telah berpakat untuk menakluki sungai rambutan (name sungai kat kg aku)....perjalanan ke sane memakan mase lebih kurang setengah jam berjalan kaki...namun kerna dek dikejar babi hutan berwarna kehitaman dan separuh masak..kami berjaya menyingkatkan perjalanan ke 15 minit...pecut habis tu...ada la ala Usain Bolt..kalo diasah bakat kami ketika itu...mahu Malaysia menang emas dan perak di Olimpik Beijing (sah2 la aku dapat emas...kan ni blog aku)...tapi ape nak buat..salah Majlis Sukan Negara...hehheheh

Setelah penat meninggalkan si babi hutan kehitaman itu...kami meneruskan perjalanan....halangan seterusnye kami bertemu sekumpulan beruk yg nampaknya ganas..untuk menyatakan hasrat untuk berbaik2 kami telah melontar batu2..kayu2..dan ape sahaja yg boleh dicapai ke arah mereka...maklumlah...untuk berbaik2...namun hasrat kami itu disalah ertikan oleh mereka...kami dikejar plak oleh makyeh kelabu itu..kami pun ape lagi pecutla...sekali lagi larianku ala2 abdul rahman koyakuty kali ni(pelari malaysia yg femes zaman tu...yela..sebab stamina dah abis mase kena kejar si babi hutan tu..namun ble la takat nak dapat emas sukan sea..ni kan blog aku...heheheh)...

Setelah penat berlari dan memecut kerana uninvited creature...kami akhirnya sampai ke destinasi idaman..namun...kami hampa...air sungai telah berubah warna...tidak lagi jernih..seakan2 warna teh tarik kat warung jalan ampas...aku sedih...walaupun begitu aktiviti mandi manda, terjun tiruk, terjun 2 1/2 summersault dan renang berirama tetap diteruskan....

Nota kaki : sungai itu berubah warna warna kerana di ulunya ade projek padang golf...hingga kini semakin banyak sungai dicemari...sedih kan....takde la suara hilai ketawa dan senda gurauan kedengaran di sungai...emmmm...fahrin ahmad penah mandi sungai tak?...aku pun tak tau...tapi yg pasti faizal husin penah training silat kat tepi sungai...tidak dilupakan juga sofea jane (jeng jeng jeng...zalehaaaaaaaaa....)

Comments

azrie hafiz said…
Fahrin Ahmad bermandikan gadis melayu..

Babi & kera memang minat Fahrin Samat..
Im Single said…
Awek kejar aku, sbb dia minat aku.
Babi kejar arip, sbb... sbb dia igt ko usin bolt kot. nk test sprint.
M.a.A.s said…
azrie hafiz & im single : ????????...aku kelu tak terkata....
paiseh said…
zaleha minat pakistan jual kapet je.. adakah..???

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk