Once Upon a Time = EDISI Cita2

Cita-cita? Mase kecik2 dulu ketika kite semua bersekolah di sekolah rendah ini adalah antara topik hangat yang sering dibualkan. Setiap daripada kita mesti pernah ditanyakan perkara ni...btul tak?..ada yang nak jadik polis...posmen...cikgu...askar...tentera udara yg paling macho skali...hehehe...aku ada satu cerita yg agak hambar tentang diriku bila ditanyakan pasal cita2 ni..kite layannnnnnnnnnn (macam farah fauzana dalam melodi tu)...alamak..kantoi aku layan melodi....

Tempat kejadian : Kelas 1 mawar
Tahun kejadian : 1989 (exact tarikh mane aku nak ingat...ape kejadah aku nak ingat...hahah)

Cikgu Normala : Ok murid2 (mase tu panggil murid2 lagi belum pelajar), hari ini cikgu nak tanye bile dah besar nanti kamu semua nak jadi ape?...hah kamu..nak jadik ape?

Murid A : Saye nak jadik askar cikgu...(dah agak dah..tu la cite2 yg paling femes)

Cikgu Normala : Emmmm...bagus...kenapa?

Murid A : Sebab saye nak defend (mungkin exact kejadian die tak sebut "defend"..yela sekola kampung..mane nak terer english...bahasa jawa ble la) negara cikgu..

Cikgu Normala : Bagus2...hah..kamu plak nak jadi ape?

Murid B : Saye nak jadik posmen cikgu...(belum sempat cikgu tanye die dah sambung) sebab ble bawak motor laju2 cikgu...pastu ble ngurat2 awek (ni aku tambah je...kecik2 mane pandai nak ngurat lagi)

Cikgu Normala : (terdiam sebentar...tak tau nak komen bagus ke tak)..hah..kamu plak arif..ape cite2 kamu?

Aku la tu : Saye nak jadik...emmmm...emmm...komunis cikgu...

(Seketika kelasku terdiam n terkesima lantaran mendengar keganasan cite2 aku tu...disertai dengan kalimah ishtigfar dari mulut cikgu aku)

Cikgu Normala : Astafgfirullah al-azim...kenapa plak?

Aku la tu : Yela cikgu...komunis kan pakai topi yg ade banyak bintang...kalo banyak bintang kan bagus....(aku merujuk kepada exercise2 homeworkku yg unggul dipenuhi bintang2 berkerlipan).

Terus topik cita2 ditukar kepada latihan matematik asas menambah dan menolak.

Nota kaki : Cikgu tu pernah berpesan kepada aku selepas kejadian di atas...die kate komunis tu jahat (baru la aku tau)...dan juga die kate aku ni tak sesuai jadi komunis (yela komunis kan ganas dan brutal...aku plak ada la iras2 adik2 comel dalam tom tombak, cume tat time mane ade rancangan tu..kalo tak sure tiap2 minggu muke aku..hahahah)..in addition die cakap in future aku ble jadik artis (dah agak dah...ntah berapa ramai yg cakap cam tu)...cume mase tu aku tak minat la..yela...fahrin ahmad tak wujud lagi...hahaha...cume aku selalu disinonimkan ngan faizal hussin mase tu - Azroy la katekan....auwwwwwwoowwwwoowww....

Comments

Im Single said…
Banyak ikan dalam laut! Aaaauoooow!
azrie hafiz said…
Azroya - Yazriyu - Azrie?Apekah?
M.a.A.s said…
Im Sinlge : ikan di laut...asam didarat...dalam periuk bikin muafakat...lu bile lagi nak bertemu di periuk?...:)

azrie hafiz : azroy yazriyu arif...isim maf'ul disitu...

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk