JAKI.....

Jaki...pernah dengar jaki?...
Alah...time sekolah menengah mesti pernah dengar...
Contoh ayat: "Nak jaki la tu...mentang2 aku ada abang angkat hensem"...kata Siti yang perasan cun kepada Aminah...

Contoh ayat diatas juga menunjukkan yang gua jaki kat Siti...sebab gua macam tak puas hati yang dia cun....

Senang cerita jaki = dengki = rasa tak puas = busuk hati

Pernahkah kita terfikir kadang2 kita (lebih ke gua) dipenuhi dengan sifat ini...

Gua bagi contoh paling mudah. Ketika kita mahu ke tempat kerja, jalan sesak barak...naik kereta kalau gerak pun seinci2...

Dalam hati seorang pemandu kereta: "Hampeh betul motor2 ni...nak mencilok je keje. Aku dah lambat ni"....

Dalam hati seorang penunggang motorsikal: "aduhhhh....kete kerja nak tukar lane je...tak reti bagi signal...menyusahkan...nasib baik tak langgar"...

Dalam hati seorang budak fresh grad yang baru dapat kerja didalam LRT memandang ke jalan raya: "bila la aku nak angkat kereta sebijik...MAI-B ke ok gak...dapat bawak aweks jalan2...."

Hah...mudah kan...hehehe...sebenarnya lebih ke gua tu...sebab gua pernah terbabit dalam tiga2 situasi...tak tau la korang...:)

Ahlan wa Sahlan ya Ramadhan....

Comments

paiseh said…
ni gua jaki nih. ada jee idea nak wat entry~
M.a.A.s said…
aikk...gua baru je bajet lu jaki dengan skill raket gua...huh
Dr Singa said…
helo helo heloo...
wa datang dari blog Dak Tas..

jaki jipang pernah dengar?
atas sikit perasaannya dari jaki
M.a.A.s said…
thanks doc..jaki jipang?...first time dengar ni..:)

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk