IKAN DAN AYAM

Dulu-dulu (80'an dan awal 90'an)..

Makanan ayam selalu "diassociatekan" untuk orang kaya...

Ikan pula untuk golongan berpendapatan rendah....nak2 ikan kering....

Masuk zaman akhir 90'an dan awal melinium


Harga ikan melambung...dan orang kaya dah mula tukar taste ke makanan laut...

Golongan berpendapatan rendah sudah mula merasa ayam dengan lebih kerap....

Hari ini....

Apa kes!!!! tak kira ayam ke...ikan ke...sotong ke..udang ke...semua mahal....demmmmm!!

Yang paling gua pelik...bawang pun naik harga....duhhhhh!!!....

"Lately" ikan jenis belacak pula naik "femes"....keh keh keh...katanya boleh menaikkan sesuatu jika dipakai minyaknya...betul ke?

Comments

Unknown said…
sj gomen naik hage brg makan mahal2...nak kasi org msia kurus gamaknya... (kejadah!)
paiseh said…
lu tak power.. sia2 gua bangga2 dpt pair dgn lu.. pakai minyak2 rupanya~
M.a.A.s said…
artoone: itulah...tapi peliknya gua tak kurus2 pun...demmmm

paiseh: kekkeh...gua tak main minyak2 belacak ni...pakai petrol la (RON97), baru nampak ekslusif
hanie said…
peh..ron97...wa tak mampu.. hahaha
M.a.A.s said…
hanie: wa pun tak mampu sebenarnye...keh keh
sahromnasrudin said…
assalamualaikum..trime kasih singgaj dan hantar komen di blog sy..sy hargai kunjungan itu..semoga berkunjung semula ya...
Dr Singa said…
*muka inesen*
sesuatu???!!
.
apa??!!
.
menaikkan seri wajah ??!!
Che Hassan said…
bila sume brg naik, orang akan naik jugak.. ~orang naik marah
Im Single said…
malam tdi gua makan ikan siakap stim. tu pun awek gua belanja. (saje je nk bg jeles..)
M.a.A.s said…
sahromnasrudin:salam...insyaAllah akan sentiasa mengunjungi...heheh

Dr.Singa: kehkeh...kadang2 memang boleh menaikkan seri muka...kehkeh

Crsang: Bila naik marah makanya akan naik tangan plak...kehkeh

ImSIngle: keh keh...gua jeles siot...lu tunggu sabtu ni..kehkeh

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk