Panggilan harapan.....

"tut tut....tut tut....tut tut...."..kedengaran telefon bimbit gua yg hampir mirip rupa pengasah pisau berbunyi....."iskhhh....ni nombor rare ni"...getus hati gua....."mungkin ada sesuatu yg baik akan berlaku"....gua meyakinkan diri demi rinduku...penawar hanya dari wajah kekasih...ehhhh...

Seraya dengan selamba gua menekan punat terima panggilan...

Pemanggil : " Hallo, ni en ariff ke?"

Gua : "yes, saya la ni...may i know who is speaking"...gua cuba mantapkan lagi style komunikasi besertakan asen British...

Pemanggil : "saye cik XXXX dari CIMB"....

Gua : "yee....ada ape yg saye ble bantu".....

* Mendengar panggilan dari pihak CIMB gua mula mengukir senyuman....mungkinkah beliau telah diamanahkan oleh pihak majikan untuk memberi gua tawaran kerja...lately ade gak gua try2 main isi2 tempat kosong dalam jobstreet....emmm...adakah beliau ingin memberitahu yg gua ada menang peraduan...gua mula terbayang kereta BMW berwarna hitam gua susuri megah di seluruh pelusuk lebuhraya....mungkihkah ada pihak yg bermurah hati ingin mendermakan gua berjuta2 RM untuk gua laburkan.....munkinkah???....tapi semuanya punah belaka....

Pemanggil: "saye dari CIMB Credit Card Centre, bulan ni kami tak terima any payment la....bole buat pembayaran tak dalam mase terdekat untuk mengelakkan kesulitan"....

Gua : "ohhhhh....ok"....

* Punah harapan gua.....maybank2U gua bukak.....

* Tidak bersambung.......................

Comments

paiseh said…
deng~
lu kata dah buang sume kad2 kedit!

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk