Hari Buruh gua luluh


Semalam hari buruh kan?...hari jumaat....walaupun hari bercuti namun gua tidak sesekali meninggalkan solat jumaat :)...tidak ada cuti2 umum yg mampu menidakkan perkumpulan seminggu sekali ini...

Hari buruh memang syahdu...gua terkenang nasi goreng udang di tepi simpang wangsaan majuaan...gua dok mengira bilangan udang yg disertakan didalam nasi...sedap hingga menjilat jari jemari....kalo pakai sudu mestilah jilat sudu...ape ke gila nak jilat jari plak kan...

Semalam hari buruh gua amat sensitip...kenapa??...mungkin jiwa romantik gua semakin bergolakkan.....papepun nasik goreng udang yg diproposedkan oleh en.prosper mmg sangat lazat dan enak...hingga terdetik di hati gua ingin memetik jari memanggil waiter untuk orderan yang kedua...nyum2....

Untuk kawan2 diluar sane..selamat hari buruh diucapkan...mungkin terlewat tapi masih ade lagi sisa sisa baki hari cuti untuk dimanfaatkan sepenuhnya....

Sebenarnya gua sedih sebab gua kat opis menghabiskan sisa2 hari cuti pekerja sambil mengenangkan kemenangan tomok di one in a million....cayalah tomok...hahahah...ade sesape nak pukul aku tak???

Comments

Im Single said…
selamat bekerja. anda memang auditor sejati. Hidup Petronas!
nliana said…
Helo mat arip.. visit my blog for full enjoyment of life! :)))))
M.a.A.s said…
im single : kite serupa sahaja

norhaliana: full of enjoyment ehh...ehehe...ok...
Unknown said…
ko x pe lagik rip...
keje di hari pekerja jek...
aku ni setiap cuti umum pn keje...
cuti cume ahad...
n cuti umum yg mlibtkn msia n sgpore...
ya...bkhidmat utk negara... :)

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk