kenapa harus mengeluh...

ibu selalu berpesan...jangan selalu mengeluh...kerana keluhan tanda kite seorang yg tidak bersyukur...tanda kite putus asa...juga tanda kite tewas.....
tapi ade juga kajian mengatakan...keluhan dapat menghilangkan stress...keluhan juga dapat mengawal kestabilan gula dalam badan (yang ini aku takde fakta pun...main tibai je)....
ada banyak faktor yang mengakibatkan anda mengeluh...ini antara contoh2 yang aku pernah alami :

1) mengeluh ketika tewas main tennis - sebijik macam federer ketika tewas dengan nadal mase final wimbledon 2008 (saling tak tumpah wajah keluhan aku macam federer)....sebijik kan?

2) mengeluh ketika melihat result peperiksaan....

3) mengeluh ketika banyak kerja....lagi2 kalo tgh peak period...

4) mengeluh ketika ditibai 6-1 oleh encik paiseh ketika bermain fifa 2008...walaupun cube berlagak cool...namun keluhan semakin kuat ketika situasi permainan disiarkan diblog beliau...lahanat....

5) mengeluh ketika tengah bemimpi sesuatu yg enak dan lazat(emmm..nasha!!!..hahahah) ...kemudian tiba2 dikejut member (inilah keluhan yg paling dashyat pernah dialami)...

p/s : namun bagitu aku asik2 terpikir macam mane agaknye keluhan dan peluhan ketika hendak menhadapai akad nikah dikemudian hari...paiseh!!!anda bagaimana???...hari sudah senja....

Comments

azrie hafiz said…
Paiseh juga sering mengeluh.

Mengeluh ketika bermain FIFA dengan ku.

Mengeluh dan berpeluh itu berbeda.
kay karim said…
keluhan seorg wanita:
1. bgn pagi (tak der r pagi sngt) di rumah sewa n menyedari housemate tak wat breakfast!
2. mengeluh ketika terpaksa kemas rumah, mop lantai and potong rumput panjang di depan umah n blakang umah, walhal housemate lain dok tgk tv or kuar bercinta..
3. mengeluh by the end of the month bnyk plak liability nak kn setel...
4. mengeluh besar time wat keje tp dah salah wat di sertakan dgn carutan2 sopan...
5. mengeluh ketika di jln raya krn jammed and krn pemandu lain tak bersopan n disertakan jg dgn carutan yg sopan jgk...
6. mengeluh krn housemate lamabt byr astro tmbh2 lagi bila kite nih kaki tv...
7...........
8...........
9...........

p/s: bnyk nye keluhan aku!!!sigh*sigh...
Aima Othman said…
paiseh dah nak kawen?hehehe :P
paiseh said…
hari2 gua sesegar embun pagi. lu tak tau masalah gua.. ingat senang ke nak pilih kalu calon ada sedozen?? hahahahaa..!!

*azrie..gua tak mengeluh.. gua isap SKL!

**aim-a..mereka di atas macam Utusan Malaysia. takleh pecaya langsong!
M.a.A.s said…
azrie hafiz : lu pun kadang2 mengeluh gak kalo fight ngan gua kan?...hehehe

kay karim : takpe...hehehe..nanti dapat husban baik cam aku kuranglah mengeluh ko tu..huhuh

aim-a : soalan ke jerat ni...hehehe..FYI paiseh amat layan iklan petronas mase rase...terpk mase dpan la tu

paiseh : "sekali ketik 10 yang datang tau"...dialog sarimah dalam 3 abdul...kemudian p.ramlee menjawab "kalo yg datang tu dah tua2 bangka macam bapak yg disana nak buat ape".....lebih kurang camtu la jawabnye...hehehehe....paham2 jela....
kay karim said…
arip: takpe...hehehe..nanti dapat husban baik cam aku kuranglah mengeluh ko tu..huhuh

kay : erk...amin kan aje lah...
M.a.A.s said…
kay karim : aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...panjang tu aminnye..:)

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk