istimewanya hari selasa

kejadian ini berlaku sekitar tahun 2000/01...ketika itu aku masih menuntut di sebuah matrikulasi antarabangsa di pj seksyen 17....

hari selesa ketika itu memang sangat istimewa...terutama buat mereka yg aktif bersukan dan beriadah dikala petang....tidak kire bola sepak...bola tampar...hoki...mahupun konda kondi...namun aku lebih kacip dengan sepaktakraw....ini kerana lagak aksi stunt gulungan maut ala2 zabidi sarif dan hang jebat sebati dalam jiwa aku...:)...

hari selesa ketika itu amat istimewa...kuliah tamat jam 530 ptg...semua segera bergegas ke gelanggang permainan...namun asar tidak dilupakan...aku pun turut serta...dengan pantas begegas ke gelanggang sepaktakraw....

hari selasa ketika itu amat istimewa...permainan setiap pemain amat berbeza jika dibandingkan dengan hari2 lain...dari aspek kaca mata seorang pemain sepaktakraw..hari selasa masing2 seperti dirasuk...yg tidak pernah servis kuda berkuda...yg tidak pernah libas gulung menggulung..pendek kata semua orang mesti on form ketika hari selasa...

hari selasa ketika itu amat istimewa...tahap skill dan stamina setiap org aku syak agak on form ketika selasa...aku pelik....kekadang berkelip2 mata seperti kerlipan sang kelip2 di kuala selangor di kala malam...tidak pernah aku terpikir...hingga kini...kenapa?...adakah???...

ohhh ye...hari selasa ade pasar malam kat luar sana kat ss17...awek2 berciri muslimah akan ramai melalui dan melintasi hadapan gelanggang permainan...kerana itu alternatif mudah mereka untuk ke pasar malam...patut la semua on form hari selasa...siot je....tapi kengkawan pernahkah terpikir bile aku tak main takraw hari selasa..make kuranglah bilangan awek2 berciri muslimah lalu di jalan itu...perasankah anda?...atau perasankah aku?...hahahahah

Comments

paiseh said…
muslimah tak tengok pun kort sepaktakraw weh.. diorang lepak tepi tebing belah sana tengok gua main voleyball...
M.a.A.s said…
paiseh : tu mase batch ko kot...mase batch aku dah beralih arah dah...:)..ko kan tua..
Jafni said…
This comment has been removed by the author.
Im Single said…
betul la, paiseh tua... haha... cibai arip.
M.a.A.s said…
im single : amcam...btul kan cakap aku...ko pun kacip main takraw gak mase matrik...hehehehe
paiseh said…
gua xtend laa wei..! hahahahaa..!!
M.a.A.s said…
paiseh : iskhhhhh...gua tak tau beb...tapi lu mmg kacip la main volleyball...:P

Popular posts from this blog

KALAU LAMBAT DATANG OFIS....

Apekehal lambat.....

Suka-Suka Tangkap Gambar Produk